Година спілкуванння для бібліотекарів Кіровоградської МЦБС "У бібліотеку прийшов читач: нові моделі поведінки" пройшла 18 березня в центральній міській бібліотеці. Пропонуємо вам сценарій цього заходу.
Урок спілкування "У бібліотеку прийшов читач: нові моделі поведінки"
Сьогодні ми поговоримо про спілкування бібліотекаря і читача.
Методист: Як ви вважаєте, чи потрібно у нашій професії вміння бути гарним співрозмовником? ( відповіді бібліотекарів )
Бути гарним співрозмовником - це приємно для себе і для інших. Тому що і нам буває приємно, якщо знаходиться хтось, хто вислухає нас і якщо навіть не допоможе, то розрадить і на душі полегшає.
Світ – це дзеркало, а життя – бумеранг. Усміхайтеся, робіть і говоріть людям приємне, і вам відповідатимуть тим же.
Основа ставлення співрозмовника до нас формується у перші 15 секунд спілкування з нами.
Щоб справити приємне враження на співрозмовника ( користувача ), необхідно на початку розмови і наприкінці бесіди тричі його «попестити»:
1. Посмішка. Мистецтво щирої посмішки.
2.Комплімент: - непрямий – хвалити не саму людину, а те, що для неї є важливим;
- «мінус – плюс» - спочатку дається невеликий «мінус», а потім величезний «плюс».
3.Надання вагомості: - щирість – це ключ до підіймання вагомості співрозмовника.
Для розминки і створення доброзичливою атмосфери пограємо в гру «Подарунки».
Будемо робити подарунки один одному. Починаючи з ведучого, кожен по черзі засобами пантоміми зображує якийсь предмет і передає його своєму сусідові праворуч (морозиво, їжачка, гирю, квітка і т.п.).
Особисті якості.
На думку видатного спеціаліста з педагогіки та психології Роберта Бернса, будь - яка особистість оцінює себе позитивно тоді, коли впевнена, що подобається іншим людям, що компетентна у своїй справі і що усвідомлює особисту значимість.
- Які особисті якості допомагають у вирішенні конфлікту (позитивні): спокій, доброзичливість ін. На дошці пишемо за учасниками .
- Які заважають (на дошці пишемо негативні якості)
Ігровий блок. Намалюйте, будь ласка, малюнок на тему «Я і конфлікт». Талант художника необов'язковий. Головне - передати почуття.
Методист: Типи бібліотекарів. Якими нас бачать читачі. Слайд "Типи бібліотекарів"
Методист. Які ж бувають типи поведінки бібліотекарів і читачів? Слайд "Корисні і шкідливі бібліотекарі".
Рольова гра "Психологія читацьких відносин"
- Гра «Найкращий у світі Карлсон». Основне правило: Читачеві всі дозволено. Вимагай книги, журнали, а також ручки і аркуші паперу, допомогти вирішити завдання, зателефонувати в інше місто, а якщо не дадуть, то піти і взяти всі самому. Поводитися розкуто, але не нахабно. На зауваження реагувати з безпосередністю у погляді і негайно переключати увагу бібліотекаря на інтер'єр: вимагай пояснити, у чому полягає ідея виставки, попутно заваливши кілька виставлених книжок, ну й тощо.
- Гра «Старуха Шапокляк» Основне правило: спостерігати на все й на всіх зверхньо (навіть якщо зріст з кепкою і підборами становить метр п'ятдесят). Презирливо підібгавши губи, усім своїм виглядом демонструвати: «Як же у вас в бібліотеці нудно». Як варіант: «Який невиразний інтер'єр, (бідний фонд, некомпетентний персонал)».
- Гра «Ілля Муромець і Соловей - розбійник». Роль Іллі Муромця (читач). Перше поява: тупцювати у кафедри, усім своїм виглядом показуючи: «А я ж чого? Я нічого». Рухи розгонисті, голос гучний. Сівши на місце, потрібно розмовляти якомога голосніше, шарудіти обгортками, гризти сухарики тощо.
- Роль Солов'я –розбійника (бібліотекар). На дії Іллі Муромця реагувати шиплячими звуками: «Ш-ш-ш», «Тщ-тщ» тощо.
- Попелюшка. Зовнішній вид: «Світла» усмішка, руки складено на животі. Кидати погляди, ніби: «У вас така важка робота! Ах, я вас так розумію! Нічого, нічого я почекаю». Основне правило: Тихенько стояти у кафедри в самотністі, уособлюючи усім своїм виглядом повселюдну скорботу, і терпляче чекати, поки хтось підійде і запитає, що їй потрібно. На звернення бібліотекаря, з тією «світлою» усмішкою протягнути список літератури (не менше 4-х аркушів). Якщо вам щось раптом не видадуть, до переможного стояти у кафедри німим докором.
- Знайка. Девіз: Не головне, чого повчитися, важливіше сам процес. Основне правило: З'явиться як з Дошки пошани. Формулювати свої запити якомога заумніше, наприклад: «Мені необхідні докази того, що екзистенційні потреби люмпена в процесі пауперизації апріорі зводяться до повної атараксії, і перетворюють його в інфернальний архетип, гідний мого вивчення». Якщо раптом (а чому б ні ) бібліотекар щось (є такий шанс) підбере, то висловити невдоволення і сказати, що ця література не може претендувати на повноту розкриття матеріалу.
- Іван-дурник. Основне правило: ніяких правил. Поява: рішуче, крок чітко - голосний. Назвіть прізвище по буквах, потім по складах, потім цілком. Поки бібліотекар шукає ваш формуляр – вимовіть алфавіт. ВСЕ! Усі повірять, що читати ти точно вмієш. Щоб повірили остаточно - читай вголос. Через півгодини поверни книжку, скажи, що дали не те, не бери доказів, смійсь, якщо відправлять до картотеки, проси тицьнути пальцем в бажаний текст.
Слайд "Незадоволений читач"
Слайд "Слова мають значення"
Слайд - тест "Рівень вашої самооцінки"
Методист: Зараз проведемо гру «Ураган».
Анкетування
Підведення підсумків.
Кіровоградська міська централізована бібліотечна система
Наша адреса: м. Кіровоград, пл. Дружби народів, 6
Телефон (0522) 24 – 89 – 17
e-mail: Этот e-mail адрес защищен от спам-ботов, для его просмотра у Вас должен быть включен Javascript
Використання матерiалiв cайту дозволяється лише з посиланням (гіперлiнком) на http://citylib-kirovograd.com.ua/home
Використання фотоматеріалів сайту без письмового дозволу ЗАБОРОНЕНО!
< < | > > |
---|