24 лютого 2011 року в Кіровоградській міській централізованій бібліотечній системі пройшов семінар – тренінг "Імідж бібліотеки - через рекламу".
В ньому взяли участь завідуючі філіями та головні спеціалісти МЦБС. Захід проходив у центральній міській бібліотеці. Відкрила семінар директор С.І.Тимків. Даліі прозвучали доповіді завідуючою відділом інноваційно – методичної роботи Л. Залевської "Рекламна діяльність бібліотеки", головного бібліографа МЦБС Л. Дорошенко "Імідж бібліотеки як фактор її розвитку", консультація "Відео на службі бібліотеці". Кожна доповідь і консультація доповнювалася слайд - презентаціями. Завідуюча бібліотекою – філією №6 О.Шовенко виступила з повідомленням "Імідж України та українців в очах світової спільноти". Було проведено віртуальний майстер – клас "Школа інформаційного комфорту".
У блоці "Обмін досвідом" прозвучали виступи заступника директора МЦБС Т.Ушацької "Партнерство – запорука успіху бібліотек", завідуючої філією №19 О. Більченко "Творчі акції як основа іміджу", завідуючої філією №18 В. Резніченко "Створення привабливого іміджу бібліотеки через дозвілеві форми роботи", завідуючою філією № 15 К. Натальченко "Орієнтир діяльності бібліотек – підтримка державної політики".
У блоці "Огляди, презентації" відбувся огляд виставки "Кіровоград бібліотечний", презентація рекламних робіт на конкурс програми "Бібліоміст" "Бібліотека + читач = любов". Головний бібліотекар С. Барамба підготувала виступ "Web – сайт бібліотеки як засіб реклами послуг і можливостей" з оглядом сторінок нового сайту. Презентація візуального бібліодайджеста, огляд виставки рекламної друкованої продукції, огляд завідуючої відділом обслуговування центральної міської бібліотеки Е. Малюк "Книжкові люди в літературі" вдало розкривали проблеми створення позитивного іміджу бібліотеки і бібліотекаря. Зацікавив присутніх майстер – план і ділова гра "Будуємо власний імідж". До речі, на семінарі – тренінгу було багато вправ та ігор на розвиток креативності мислення, визначення ексклюзивності кожної бібліотеки тощо. Завершаюча вправа "Автобусна зупинка" дала змогу кожному виказати власні думки з приводу проведення тренінгу, висловити подяку та побажання.
Учасникам семінару – тренінгу було запропоновано відвідати виїзний масовий захід на базі бібліотеки – філії №15 - презентацію збірки "10 лет под "Парусом".
Фоторепортаж.
|
||
|
Додаток №1
Партнерство - запорука успіху бібліотеки
Значне місце у культурному житті міста, мікрорайону належить бібліотекам. Адже, бібліотеки – єдині інформаційні та культурні заклади, де послуги надаються користувачам за символічними цінами, а деякі – безкоштовно; бібліотекарі мають високу професійну кваліфікацію; у колективах панує теплий мікроклімат; до кожного користувача застосовується індивідуальний підхід та поважне ставлення. Наші бібліотеки відкриті для спілкування з людьми різних національностей, культур, уподобань. Все це й сприяє партнерським, творчим взаємозв’язкам, над розвитком яких постійно працюють в ЦДБ.
Наша бібліотека має великі здобутки у співпраці з педагогічними колективами шкіл та дошкільних закладів мікрорайону. Вчителі впевнені, що в нашій бібліотеці вони отримають термінову та кваліфіковану допомогу при підготовці до атестації, показових уроків. Нам дуже приємно, коли вчителі показують свої портфоліо, де більшість фотографій із заходами, які проводились в стінах нашої бібліотеки. Учні шкіл №35 та №31 – учасники бібліотечних заходів в рамках програм „Літо, книги, я – друзі”, „Для порятунку нації – краса”, а також заходів на допомогу шкільній програмі.
Заходи ми часто проводимо театралізовані, тож ДЮЦ ЗОШ№31 нам ніколи не відмовляв у допомозі з костюмами. Активно ми працюємо з групами продовженого дня, така форма роботи як виїзний читальний зал, закріпилася в нашій практиці.
Особливо цікаво і змістовно складається співпраця ЦДБ з дитячо –юнацьким клубом „Мрія”. Керівник музичної студії, Третяк Т.А. – людина творча, завжди допомагає нам з музичним супроводом до масових заходів, музичним оформленням лялькових вистав у театрі книги „Буратіно”, її вихованці охоче беруть участь в творчих конкурсах, фестивалях. Ми в свою чергу готуємо інформаційний супровід до теоретичних занять (допомагаємо нотними виданнями, готуємо тематичні полиці, бесіди та огляди мистецького спрямування).
Добре налагоджена робота з міським центром служб для сім’ї, дітей та молоді. Головний спеціаліст - психолог Клименченко О.А. допомагає в проведенні заходів психологічного спрямування в клубі „Наталка”, неодноразово брала участь в загальносистемних заходах: семінари, майстер-клас.
Наша бібліотека – це інформаційно-естетичний центр, тож партнерські зв’язки з обласним центром дитячої та юнацької творчості ми високо цінуємо. Методисти КОЦДЮТ неодноразово залучалися до участі в міських семінарах, а вихованці клубу „Імідж” давали читачам бібліотеки майстер-класи по веденню дозвіллєвих заходів, навчали ораторському мистецтву.
Давні стосунки поєднують нас з обласним театром ляльок. Цікаво і з користю спілкуються юні театрали бібліотеки з митцями. Творчі екскурсії до театру ляльок, під час яких обов’язково відвідують бутафорський відділ, костюмерну, стимулюють творчу активність дітей. Слід відзначити, що актори, побачивши гру наших гуртківців, також відзначали їх здібності. Цікаві зустрічі двох поколінь зазвичай проводяться в бібліотеці під час Тижня театру.
Так, як ми бібліотека, то не можемо не співпрацювати з кіровоградськими письменниками. Анатолій Черниш – улюбленець дітлахів, Антоніна Царук – дарить тепло і ніжність кожній дитині. Ми дуже раді, що відкрили для себе і своїх читачів нове ім’я – Олена Надутенко – чудова письменниця, неповторна особистість. Читачі, серед яких не тільки діти, слухають її і чують, а поради письменниці безцінні.
В минулому, 2010 році, серед партнерів нашої бібліотеки з’явився сімейний центр „Ладушки”. Спеціалісти центру знайомлять працівників нашої бібліотеки з секретами методик по розвитку здібностей та талантів у дітей, залучаються до проведення заходів. Ми в свою чергу надаємо спеціалістам центру та батькам – членам Батьківського клубу інформаційну підтримку.
Залучення нових читачів – основна задача бібліотеки. В інформаційних зонах організацій-партнерів ми розміщуємо листівки та буклети з інформацією про бібліотечні послуги, заходи, новинки літератури.
Бібліотечна реклама, даючи користувачам уявлення про послуги, продукцію, одночасно додатково повідомляє про те, де, коли і як можна знайти, одержати потрібний документ, послугу.
Бібліотекам потрібно постійно удосконалювати свій образ, гарантуючи своїм нинішнім і майбутнім читачам якість запропонованих послуг і професіоналізм працівників, адже позитивний імідж наших бібліотек сприяє розвитку ділових та творчих зв’язків із громадськістю, культурно-мистецькими закладами, та установами міста.
Додаток №2
«Творчі акції як основа
позитивного іміджу бібліотеки»:
досвід роботи бібліотеки – філії №19
Що може змінити уявлення про бібліотеку? Справити враження на сучасного читача, зробити бібліотеку яскравою, показати нестандартний зміст і форму, внести ауру новизни – завдання не із легких. Зміни, які відбуваються навкруги, потребують нових рекламних рішень, нових підходів, свого стилю та діалогу за допомогою новітніх технологій. Професіоналізм, ентузіазм, комунікативні навички, гнучкість, інноваційність і креативність бібліотекаря складають концепцію успіху.
Основний девіз, за яким працюють бібліотекарі філії №19 «Все творчо, інакше навіщо?».
Я не відкрию таємницю, якщо скажу, що імідж бібліотеки напрацьовуються роками: крок за кроком, захід за заходом. У цьому плані дуже важлива співпраця з іншими закладами, громадськими організаціями, ЗМІ, телебаченням, для формування позитивного образу бібліотеки, як надійного партнера з певними перевагами.
Усі форми функціонування бібліотеки працюють на її імідж.
Від зовнішнього вигляду та внутрішнього оформлення інтер’єру до психологічного підходу до кожного користувача.
У минулому році нам вдалося реалізувати давно омріяний творчий задум - ремонт «Кімнати казок», яка тепер набула сучасного вигляду.
Книжкові виставки – обличчя бібліотеки, тому намагаємося щоб вони були яскраві, змістовні, неординарні. Під час їх створення шукаємо гарні цитати, незвичайні теми і ракурси, вигадуємо нестандартні назви і форми для розділів. Все це для того, щоб повніше розкрити книжковий фонд, привернути увагу читачів до події, проблеми, і насамперед, до книги. Останнім часом схвальних відгуків від читачів отримали фотовиставки, екологічні фото колажі («Чорнобиль крізь серце», «Відкрий для себе рідний край»), навіть на стенді до Дня міста «Де найкраще місце на землі?» у нас є рубрика фотовікторина «Чи відомо тобі?».
Подобаються читачам незвичні святкові акції (кошик привітань, святкова пошта), вони охоче пишуть привітання бібліотекарям до різних свят, а ми у відповідь побажання.
Загалом за останні роки ми втілили дуже багато цікавих ідей та творчих задумів.
Для підвищення престижу бібліотеки ми залучили представників різних спілок до участі у проведенні масового заходу: «Пам'ять серця, пам'ять сивини. Пам'ять тих, хто не прийшов з війни» (віночок спогадів). У травневому святі брали участь представники обласної спілки ветеранів і всеукраїнської спілки радянських офіцерів. Юні читачі напередодні Дня Перемоги зустрілися з ветераном війни, учасником бойових дій старшим лейтенантом Лідією Миколаївною Єрьоміною. Звучали фронтові пісні, які допомагали воїнам в найтяжчі хвилини, підтримували їх дух, нагадували про домівку де чекають. Цікавою і зворушливою вийшла зустріч. Любити свою Батьківщину, робити все, щоб вона ставала кращою, з повагою ставитися до старших і допомагати їм, пам’ятати і шанувати подвиги ветеранів – таким був лейтмотив зустрічі різних поколінь.
Родзинкою віртуальної мандрівки «Краю мій лелечий, земле моя рідна», яку ми провели для учнів 11 класу до Дня міста, став перегляд рідкісних кадрів відеофільму з німецького архіву (окупація Кіровограда у 1941 році і кровопролитні бої під час звільнення).
Творчості улюблених казкарів (Х. К.Андерсена і Р. Кіплінга) були присвячені основні заходи Тижня дитячого читання в бібліотеці. Щоб позмагатися, узнати більше, цікаво провести час сюди приходили цілими класами. Але підготовка до цих подій почалася заздалегідь: учні 1- 3 класів шкіл № 31 і № 18 уважно читали казки Х.К.Андерсена та Р. Кіплінга, а в кіноклубі «Промінець» переглядали мультфільми за їх сюжетами («Казковий світ Андерсена»: Мульттиждень). Під враженням від прочитаного і переглянутого була створена галерея творчих робіт «Прочитай – намалюй! Тиждень для малечі розпочався з гри – подорожі «Оле Лукойє запрошує в казку». Діти подорожували казками, здійснюючи зупинки у Дюймовочки, Снігової Королеви, морських володіннях царя Тритона, побували на весільному бенкеті солдата і принцеси. Дуже раділи нагородам – срібним і золотим зіркам Андерсена. Під час подорожі презентовано стенд «Золота медаль Х.К. Андерсена» і оголошено результати хіт – параду «Кращі книги року».
А учні 4 класів взяли участь у інтелект змаганні «Я знаю все про Мауглі?».Читачі виявили гарні знання в різноманітних конкурсах: «Ми з тобою однієї крові…», «Хто живе у диких Джунглях?». Переможець отримав титул «Найуважніший читач – 2010 року».
Чим можна здивувати сучасних дітей, які знають нову техніку краще за нас. Як залучити їх до читання? Ми вирішили поєднати два захоплення. Привернути увагу тих, хто любить читати книги і тих, хто лише грає в комп’ютерні ігри. Поєднавши гру + книгу + комп’ютер ми створили багато мультимедійних презентацій та слайд шоу, які подобаються дітям. В нашому доробку є глядацьке бук - шоу «Множиться увага, ніжність, ласка, повертається забута щира казка», «Пригоди славнозвісних книг» (презентація книги А.Костецького), , «Пожалійте, приголубте, нагодуйте, оживіть» (година милосердя), «Запрошує клуб «Веселих Пізнайок і допитливих Чомучок» (рекламний слайд).
Співпраця з оздоровчими таборами влітку, які працюють при школах теж приносить свої результати. Так, до проведення розваг «З козаків візьмемо приклад» ми долучили завуча ЗОШ № 31, музичних працівників та вихователів Д/З № 62, Голову Ради бібліотеки, вчителя музичної школи № 3. Козацькі розваги, в яких взяло участь 140 дітей вдалися на славу. Діти поринули в звитяжну козацьку епоху, продемонстрували знання їх побуту, звичаїв, уміння прийти на допомогу в різноманітних конкурсах та змаганнях («Де козак там і слава», «Козацький двобій», Дон Доном, а найкраще дома», «До булави треба й голови», «Де кисіль, там я сів, де – пиріг, там я ліг». Маленькі козачата мали змогу приміряти козацьку шапку, потримати булаву, заспівати пісень.
Якщо говорити про плани на майбутнє нам здається цікавою всеукраїнська акція, яку оголосила Національна бібліотека для дітей «Україна читає дітям» (потрібно запросити до бібліотеки відому людину (не обов’язково письменника) почитати дітям), також запланували День вдячного бібліотекаря, день друзів книги і бібліотеки.
Сучасна бібліотека є багатогранною. Вона повинна створювати комфортне середовище, здійснювати психологічне розвантаження, бути відкритим домом для всіх, кому потрібна книга. Тому дуже важливо не обмежуватися традиційними формами роботи, а шукати і шукати нові шляхи популяризації фондів. Тільки так бібліотека завжди буде залишатися втіленням нового, незнаного і креативного.
< < | > > |
---|